SEO

Word gevonden in Google

Search Engine Optimization

Alle diensten

SEO uitbesteden?

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’. Of te wel: het optimaliseren van een website voor zoekmachines. Bij een zoekmachine kun je denken aan Bing of DuckDuckGo, maar de bekendste is natuurlijk Google. Het doel van SEO is dan ook om jouw website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google te krijgen, zodat zoveel mogelijk mensen bij jouw bedrijf of organisatie terecht komen. 

Google gebruikt een complex algoritme en artificiële intelligentie om te bepalen wie hij op 1 plaatst, en wie hij onderaan de derde pagina laat bungelen. Niemand weet exact hoe Google te werk gaat, dus niemand kan beloven dat hij of zij jouw website op de eerste plek krijgt. Gelukkig vertelt Google wel aan wat ze graag zien, en hebben we dankzij jaren ervaring een goed beeld van belangrijke ranking factoren. We helpen je dan ook graag verder als je overweegt om SEO uit te besteden.

SEO uitbesteden

SEO: het optimaliseren van een website met als doel om zo hoog mogelijk getoond te worden in de organische zoekresultaten van zoekmachines met meer verkeer tot gevolg.

De 3 pijlers van SEO

Grofweg bestaat SEO uit 3 pijlers: techniek, content en autoriteit. Als je een zoekterm invoert, heeft Google het doel om jou een pagina voor te schotelen die zo goed mogelijk aansluit bij jouw zoekintentie. Hierom is het van belang dat de website technisch in orde is; je wil immers niet op een trage website landen waarvan de knoppen niet werken. Daarnaast is rijke content essentieel. Op de pagina moet informatie staan die aansluit bij hetgeen waar jij op zoekt. Maar wat als jouw pagina qua content en techniek net zo goed is als die van een concurrent? Dan kijkt Google naar de autoriteit. Hoe belangrijker jouw website, hoe hoger je scoort. De autoriteit wordt bepaald door het aantal en de kwaliteit van binnenkomende links, die onder andere door linkbuilding verkregen kunnen worden. Door met alle 3 de pijlers aan de slag te gaan, kun je mooie posities bereiken.

3 SEO pilaren

We zien vaak dat partijen slechts op één van de SEO factoren focussen. Er worden bijvoorbeeld onwijs veel content pagina’s aangemaakt, terwijl de website technisch slecht functioneert. Of, er wordt blind geïnvesteerd in linkbuilden, terwijl de URL structuur een rommeltje is. Een dergelijke eenzijdige strategie werkt zelden. Door daarentegen op alle 3 de factoren te focussen, kun je goede posities behalen. 

Bewezen succes

Bij Eqone hebben we jarenlang ervaring met SEO voor verschillende partijen in uiteenlopende branches. Van kleine dienstverleners tot grote webshops; we weten doorgaans goed wat er moet gebeuren om organische groei te realiseren. Het duurt vaak even voordat de effecten van SEO zichtbaar worden, maar het betaalt zich vrijwel altijd terug. Daarnaast hebben onze SEO inspanningen doorgaans ook een positief effect op SEA, omdat we meer kwalitatief hoogwaardige landingspagina’s creëren.

SEO resultaten

Groeien dankzij SEO?

We kijken graag vrijblijvend naar jouw website om te zien of er kansen liggen op het gebied van SEO. Neem contact met ons op en we duiken erin!